Social Media

Comunicate de Presă

Statistica elevilor care nu au acces de acasă la școala online

Publicat

pe

În cadrul procedurii de control parlamentar al Guvernului, am adresat recent Întrebarea de mai jos Ministrei Educației și Cercetării, doamna Monica Anisie. Avem nevoie să știm cu certitudine și exactitate câti elevi din România, în special gimnaziul și liceul, nu dețin acasă un computer sau laptop sau o tabletă și nici conexiunea internet necesare pentru ca ei să beneficieze de cursurile online pe care o parte importantă dintre elevi le primesc zilnic. Dacă estimarea informală pe care o primeam în urmă cu două săptămâni, că  numai în județul Brașov aproximativ 10 000 elevi, astăzi, nu au acces la cursurile online, este reală, atunci și estimarea că jumătate de milion de elevi români nu au, la nivel național, mijloacele tehnice pentru a beneficia de platormele și activitățile educaționale, devine un argument puternic pentru adoptarea legii pe care am inițiat-o (PLX 126/2020) – un program național susținut de Guvern prin care Ministerul Educației să asigure un laptop sau o tabletă, conectate la Internet, fiecărui elev dezavantajat (eu am propus, împreună cu Consiliul Elevilor, criteriul: fiecare elev care are dreptul la bursă socială / sigur, putem optimiza criteriul!) dar si pentru fiecare dascăl.

Dincolo de aceste estimări, aștept urgent răspunsul oficial al Ministerului Educației și Cercetării, care a avut răgazul necesar pentru a își evalua această nevoie.

Nu putem omite că azi, 7 aprilie, doamna ministru Anisie a făcut, printre alte anunțuri publice, și anunțul că Ministerul a început să furnizeze tablete elevilor lipsiți de aceste mijloace, cu ajutorul unor ONG-uri și a Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București. ( aproximativ minutul 3.20)

Declarații de presă – Ministerul Educației și Cercetării

Declarații de presă susținute pe tema măsurilor cu privire la reluarea cursurilor.#unALTFELdeministru #MonicaANISIE

Publicată de Monica Cristina Anisie pe Marţi, 7 aprilie 2020

 

Suntem recunoscători pentru eforturile USAMV îndreptate către liceenii din mediul rural – detalii aici,  dar 500 de tablete nu reprezintă soluția sistemică de care avem nevoie și, ne dăm seama cu toții, nu poate fi acel răspuns real și de durată pe care Statul trebuie să îl ofere copiiilor fără posibilități materiale dar îndreptățiți, așa cum spune și Constituția, la Educație.

 

PARLAMENTUL ROMÂNIEI

CAMERA DEPUTAȚILOR

 

 

ÎNTREBARE

Adresată către: Doamnei Ministru Monica Anisie

Ministrul Educației și Cercetării

De la: Deputat Roxana Mînzatu, Grupul Parlamentar al Partidului Social Democrat, Circumscripția electorală nr. 8 – Brașov

Referitor la:  Numărul elevilor care nu au posibilitatea de a accesa de acasă cursurile / lecțiile oferite în sistem online

 

Stimată Doamnă Ministru,

 

Vă rog să îmi comunicați care este numărul elevilor care nu au posibilitatea de a accesa de acasă cursurile / lecțiile oferite în sistem online în această perioadă în care sunt suspendate cursurile din cauza pandemiei COVID19.

 

Vă rog să îmi transmiteți această statistică detaliată pe următoarele paliere: național, județean și pentru fiecare Unitate Administrativ Teritorială.

 

Vă adresez această întrebare în contextul în care educația oferită prin platforme și resurse online (e-learning) devine o componentă importantă în procesul educațional curent  iar în perioade de criză, precum cea pe care o traversăm,  școala online rămâne chiar singura cale de a asigura continuitatea cursurilor. Pentru o parte dintre elevi, aceia care au acasă dotările necesare și acces la Internet.

Doar pornind de la o statistică actualizată, onestă, pe care v-o solicit mai sus, putem lua urgent acele măsurile necesare pentru ca accesul la educație să fie egal pentru toți copiii României, indiferent de condiția materială a familiei lor și pentru ca riscul de abandon al școlii să nu crească din cauza imposibilității unor elevi de a rămâne conectați la activitatea educațională în timp ce majoritatea colegilor lor își permit să râmână conectați la școala online.

În acest sens, am depus, recent, inițiativa legislativă PLX 126/2020 prin care se instituie obligativitatea dotării fiecărui elev dezavantajat cu un dispozitiv tip laptop sau tabletă, conectat la Internet.

Îmi exprim toată deschiderea pentru îmbunătățirea acestui proiect de lege dar și pentru a găsi soluții pentru finanțarea acestei investiții în copii și în educație, așa cum am menționat și în expunerea de motive la proiectul de lege mai sus menționat.

Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsul dumneavoastră prompt.

Deputat PSD,

Roxana Mînzatu

  

3 Aprilie 2020

Documentul format .pdf – aici

 

Continuare

Camera Deputaților

Calendar articole

mai 2020
L Ma Mi J V S D
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Articole de interes